ضرورت کشاورزی هوشمند:

در سال‌های اخیر رشد جمعیت در سراسر دنیا به گونه‌ای بوده است که پیش بینی می‌شود که جمعیت کره زمین تا سال 2040 به بیش از 10 میلیارد نفر برسد. این امر موجب افزایش روزافزون تقاضا برای غذا، هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت خواهد شد. تولیدات کشاورزی و دامپروی جهان باید به میزان 70 درصد افزایش یابد تا جوابگوی تقاضای فزاینده مواد غذایی جمعیت جهان باشد. در برابر این تقاضای فزاینده محصولات کشاورزی و دامپروری، محدودیت‌ها و چالش هایی وجود دارند که موضوع امنیت مواد غذایی در جهان را تهدید می‌کنند. از سوی دیگر با توجه به اینکه مساحت زمین‌های زیر کشت محصولات کشاورزی در جهان نمی‌تواند افزایش یابد و چالش‌هایی چون گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی در جهت کاهش تولیدات کشاورزی حرکت می‌کنند این چالش بیش از پیش اهمیت می‌یابد. در نتیجه ارائه راهکاری برای حل این چالش مستلزم به کارگیری راه‌حل‌های تازه در بخش کشاورزی می‌باشد.

برای حل این چالش راهکاهایی چون استفاده از ماشین آلات صنعتی و افزایش نیروی انسانی در این حوزه مورد استفاده قرار گرفته است اما لازمه‌ی رسیدن به همچین رشدی در تولیدات کشاورزی استفاده از هوشمندسازی ماشین آلات و سامانه‌های اتوماسیون می‌باشد.

چالش‌های موجود در حوزه غذا و کشاورزی:
  • در سال‌های اخیر رشد جمعیت در سراسر دنیا به گونه‌ای بوده است که پیش بینی می‌شود که جمعیت کره زمین تا سال 2040 به بیش از 10 میلیارد نفر برسد.
  • مساحت زمین‌های زیر کشت محصولات کشاورزی در جهان نمی‌تواند افزایش یابد.
  • گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی موجب کاهش تولیدات کشاورزی می‌شوند.
  • برای حل این چالش راهکارهایی چون استفاده از ماشین آلات صنعتی و افزایش نیروی انسانی در این حوزه مورد استفاده قرار گرفته است اما لازمه ی رسیدن به همچین رشدی در تولیدات کشاورزی استفاده از هوشمندسازی ماشین آلات و سامانه های اتوماسیون می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

اینوتکس 2024
This is default text for notification bar